mittpowniieliv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Amanda - 15 augusti 2011 17:14

Hejhopp <3Nu sitter man och chillar i stallet med jennsan och lovisa, Jenny har lite kul med sina bilder på sin tele, bl.a På nicholai ;)Ska checka in några bloggar nu eftersom jennsan är lite tråkig och bara tittar på sina bilder... <3mamsen hämtar mig sen så ska vi käka pannkakor till middag :DNä nu ska jag kidnappa Jennsans mobil och titta litta grejor ;)Hejsvej <3<3

Av Amanda - 13 augusti 2011 21:07

Hej och förlåt för mitt slarvande med bloggen, ska skärpa mig!!

Jag har hjälpt ninisen att ha stallet och ridit 6 hästar om dagen så har knappt ingen tid över men det ska det bli ändring på ;)

I tisdags så uppnådde jag mitt mål med Enighma inom dressyren, hon gick helt avslappnat i högervarv, iform,stäld,böjd och söt :D

Dagens övning såg ut så här: Tips till de som har heta ponnys :)

    Hej sålänge <3

Av Amanda - 9 augusti 2011 21:08

Halloj, hann inte blogga innan men nu så!!

Hade en jätte trevlig dag på stallet med Micha,Alma och Lovii, dagen avslutedes med ett kanonpass med Enighma, målet va att hon skulle gå lika bra i höger som i vänster varv och det gjorde hon men bara i skritten, man får ju vara glad för det lilla   

Nu sitter jag bara och tittar lite bloggar, synd bara att gangsterponnyn har lagt ner sin blogg menmen det va modigt och bra gjort av Nellie (nellieberntsson.blogg.se)   

Av Amanda - 9 augusti 2011 10:40

Hej hopp, det blev lite sent igår så jag hann inte blogga. Vi va och hämta hem lektionshästarna från sommarbetet så red inte förens vid 9  

Enighma var mega fin, lika fin som i vänster varv när vi skrittade, hon har en kort vänstersida men det håller vi på att träna bort genom att lösgöra henne 10-20 min varje dag,det kan jag rekomendera att man gör med sina hästar även om de inte är "stela" , det har funkat för mig iaf  

Idag ska vi dressyrträna för tränare så jag hoppas att hon är lika fin idag så jag kan visa min tränare hur bra det går..


det är lite drygt att gangsterponny har lagt ner sin blogg men det var riktigt bra jobbat Nellie  

Nu ska jag sticka till stallet och mocka, Jenny Nilsson borde komma till stallet och hålla mig sällskap  

Hej så länge, blir nog nått inlägg senare idag och ikväll    

Av Amanda - 8 augusti 2011 10:50

halloj i fredags så tränade jag och en annan tjej för Roffe det va såå colt!! Asså han är bäst helt enkelt!!   

Enighma skötte sig super bra och hoppade mega fint, vi hoppade tom en bana som lå   g på 1 meter med några på 1,10 o 1,20    

Av Amanda - 8 augusti 2011 10:30

Ja nu har jag börjat blogga igen, ska försöka vara lite mer aktiv denna gången  somsagt så hitta jag min dröm ponny Enighma den 24 maj 2011, innan dess hade jag provridit ett 20 tals ponnysar. Jag hittade en som jag gillade jätte mycket men han gick tyvärr inte igenom besiktningen och vi hittade även på en annan blogg att han inte höll till hoppningen så det är därför jag inte nämner några namn..

sedan några veckor senare hittade vi en fin ponny till som jag provred 2 ggr, första gången gick det jätte bra och vi hoppade 1,20.. Sen några dagar efter så bästämmer vi oss för att testa honom igen men då tvärnitar han på ett 1,10 hinder så jag flyger över halsen och över hindert och landar på rygg, det gjorde så ont men ändå hade jag den känslan att jag ville upp igen men så blev det inte, det blev upp i ambulansen ist, jag fick sova på akuten för observationer (stav) men ingen skada visade sig så man kan säga att jag hade änglavakt... Men jag tycker att alla ska ha väst på sig när de hoppar, det va den som rädda mig iaf!!!

Efter den olyckan vågade jag knappt hoppa 50 cm men sen jag fick Enighma har jag byggt upp mitt självförtroende med henne så för några dagar sedan hoppa vi 1,20!!!!!! jag har tom tävlat en L:b så det går framåt   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards